piątek, 26 października 2018

Wyzwanie: sypialnia cz.2

Witajcie!

W listopadowym wpisie wyzwanie: sypialnia cz.1 pisałam o planowanych zmianach. Przyszła pora na podsumowanie :) Sypialnia była gotowa chwilę przed Świętami Bożego Narodzenia, także udało się zrealizować plan w założonych ramach czasowych :) Przymknijmy oko na to, że czasowo kompletnie nie zgrałam się ze swoim założeniem i wpis o zmianach publikuje z prawie dwuletnim opóźnieniem. Lepiej późno, niż wcale :P

1. Co zostało?

 - Meble - pojemna szafa, wygodne łózko, komoda i szafki nocne. Zostały tylko przestawione.
- Lampki nocne. Po głowie chodziła mi jednie zmiana abażurów. Ikeowskie lampy z metalowym wiszącym włącznikiem migiem sprzedały się na olx, a ja kupiłam nową lapmę. Ikea, oczywiście :) Teraz to wymarzony kącik do wieczornego czytania.

  

   

 Tak zazwyczaj wygląda mój stolik :) To główna baza książek do przeczytania. Te ze zdjęcia już dawno za mną :)
 
 

2. Zmiany:

- kolor ścian Stalowe Magnolie Barw Natury wydobył barwę mebli. Ta subtelna szarość była strzałem w 10! Meble zyskały głębię koloru. I chociaż mam w planach zmiany na tej ścianie, to jest aktualny stan bardzo nam odpowiada.

- tapeta. Wybór padł na Roseau w odcieniu szarości. Usunięcie starej tapety zajęło mi ponad 8 godzin! Ale efekt - po przyklejeniu nowej - wynagrodził mi ten trud, chociaż do tej pory, kiedy zamykam oczy widzę te skrawki zdzieranej tapety :P

 
- okleina na parapet. Stary parapet jest solidny, ale przesuwanie donic przez kilkanaście lat zrobiło swoje. Rysy były uciążliwe dla mojego oka i trudne do usunięcia. Zdecydowałam się dlatego na okleinę w kolorze szarości i delikatnego odcienia drewna. Za całe 12 zł zyskałam nowy parapet :)

 3. Co już miałam?

- Ramy lustrzane, o których pisałam tu . Póki co ramy nie wiszą - po szpachlowaniu 16 dziur po wiszących szafkach i obrazach  w salonie mam na jakiś czas uraz do wiercenia w ścianach :) Ramy oparłam na komodzie i całkiem im tam dobrze, jak na moje oko :) I zostaną tam, chociaż myślę, że wkrótce jednak je powieszę :) Zamiast grafik umieściłam w nich nasze rodzinne zdjęcia.

- podstawa lampy na komodę (klik). Dostał jej się nowy szary abażur z Pepco za całe 6 zł :)

  



- lustro nad łóżko. Ukochane i wyczekiwane Ebury, które zobaczyłam u VH.





W sypialni w ostatnim czasie pojawił się ...kolor :) Po szarych zasłonach i dywanach zapragnęłam zmian. Cyjan mnie zauroczył! Zasłony (allegro), pościel, pled i poszewki na poduszki (H&M Home) nadały nowego klimatu sypialni. Nastała moda na "gołe" okna.Nie wyobrażam sobie okien ubranych tylko w zasłony czy rolety. Tekstylia okienne wnoszą z sobą - nie tylko roztocza :P - ale domowy klimat, ocieplają pomieszczenie. Podobnie jak poduszki, koce czy narzuty. Lubię tę mnogość materiałów, faktur i kolorów. Z boku takie "ubieranie"  łóżka może wydawać się czasochłonne. W moim przypadku trwa to 3-4 minuty. Łóżko zajmuje w sypialni najwięcej miejsca i to ona przede wszystkim skupia uwagę. Spędzamy w nim noce, dłuższe poranki i nie wyobrażam sobie by było miejscem zmiętej pościeli i porozrzucanych ubrań.




Stary obraz - jeszcze z czasów, kiedy mieliśmy jadalnię! - obiłam materiałem z Ikea. Granaty, szarość i biel pięknie komponują się z nowym kolorem. To bardzo tani i prosty sposób, by nadać pomieszczeniu nowy akcent kolorystyczny. Wraz ze zmianami w sypialni można zmieniać materiał :)






Dodatki to przede wszystkim Pepco, Netto, Jysk, H&M HOME


Sypialni jest jedynym pomieszczeniem, w którym od samego początku byłam zadowolona z mebli. Kolor, kształt, ich pojemność. Jedyne czego mi brakuje, to miejsce na książki. Myślę, że z czasem znajdę rozwiązanie. Póki co, operuję tym, co posiadam. Dodatkami czy tekstyliami "poruszam" się w sypialni i w salonie. To wiele ułatwia, zwłaszcza takim osobom ja jak - rządnym zmian po jakimś czasie :) Wraz ze zbliżającymi się świętami pojawią się drobne zmiany w sypialni i nowy ...kolor :)

Do napisania!






















17 komentarzy:

  1. Piekna sypialnia! Masz zmysł dekoracyjny i powinnaś się w tym rozwijac! Już Ci to kiedyś mówiłam ! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przytulnie u Ciebie:) ja też nie wyobrażam sobie gołych ścian, bez zasłon czy firan. Bo oprócz tego że dają poczucie intymności, również ocieplają wnętrze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, Elu!

      Zgadzam się z Tobą, całkowicie. Tekstylia otulają wnętrza :)

      Ściskam!

      Usuń
  3. Wspaniałe i eleganckie dodatki. Bardzo przyjemnie -aż chce się wskoczyć do łożka i zaczytać w tych wszystkich lekturach:-))) Widzę, że mamy podobny gust:-) Ja ostatnio pochłaniam Witkiewicz:-))) Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książki Magdaleny Witkiewicz czyta się jednym tchem :) U mnie już komplet na półce :)Teraz przymierzam się do Nataszy Sochy.

      Dziękuję za dobre słowo <3

      Usuń
  4. Bardzo przytulna i ciepła sypialnia :D Na pewno miło spędza się tu czas :D
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  5. cudowne wnętrze <3 takie przytulne i rodzinne! Bardzo podobają mi się dodatki i roślinki :) No i lustro jest genialne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj! Dziękuję. Lustro kazało na siebie długo czekać, ale warto było :)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Piękna sypialnia. Kolekcja książek mi się podoba, i dojrzałam nawet Botanikę Duszy - czytałam jakiś czas temu - dużo ciekawej wiedzy zawiera :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję <3 Polecam Ci Miniaturzystkę :) zaczytasz się podobnie jak w Botanice Duszy :)

      Usuń
  7. Ja ostatnio zaszalałam i kupiłam łóżko w sklepie kolonialnym Mandallin.
    W sypialni musimy czuć się komfortowo, dlatego sypialnie drewniane są dobrym pomysłem. Nowoczesne, w chłodnych kolorach wnętrza nie są w moim stylu.

    OdpowiedzUsuń
  8. To wyzwanie przede mną! Też będę musiała pomyśleć jak urządzić swoją sypialnię i resztę pomieszczeń bo szykuje mi sie zakup nowego mieszkania od dewelopera https://vantage-sa.pl/atrakcyjne-nieruchomosci-wroclaw/ . Będzie puściutko jak odbiorę więc spore pole do popisu, ale też dużo pracy

    OdpowiedzUsuń
  9. Takie stare sypialnie też mają swój urok choć na dłuższą metę wolę nowoczesność. I szukam tutaj www.new-hever.pl mojej wymarzonej sypialni:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super pomysł na ciekawą aranżację sypialni.

    OdpowiedzUsuń