wtorek, 24 listopada 2015

Choinki z gałęzi tui

Witajcie Kochani!
 
Do strojenia bożonarodzeniowej choinki jeszcze kilka tygodni, ale u nas w domu, mamy już przedsmak świątecznej magii . A to wszystko za sprawą choinek z gałązek tui. Radość tym większa, że wykonałyśmy je własnoręcznie. Póki co Zosia nie szuka pod choineczkami prezentów, tylko krasnoludków :) I tak będzie jeszcze jakiś czas. Z biegiem dni choinkom dostaną się ozdoby i światełka.


Do wykonania choinek potrzebujemy:
 
styropianowy stożek,
 
gałązek tui,
 
patyk,
 
dwustronnej taśmy,
 
kawałka tektury (opcjonalnie),
 
pistolet na gorący klej,
 
nożyczek.
 

Pierwszy stożek owinęłam tekturą. Zamocowałam ją za pomocą mocnej dwustronnej taśmy. Zabieg ten nie jest jednak konieczny. Gałązki tui można przyklejać bezpośrednio do styropianu. Jeżeli jednak nie posiadacie takich stożków, wystarczy z tektury wyciąć koło, przeciąć je wzdłuż promienia i zrobić stożek. Wnętrze należy uzupełnić zmiętą gazetą (wcześniej, z użyciem kleju na gorąco, umieszczamy tam patyk, który ma być pniem choinki). Dla ułatwienia zadania, umieściłam choinkę w doniczce.
 
 
Przyklejanie przyciętych gałązek zaczynamy od dołu.

 
Gotowe! :) Pora nadać kształt choince. Nożyczkami przycinamy niesforne gałązki -lub jak kto woli - zostawiamy tak, jak jest :)

 
Docelowo choinki umieściłam w wiklinowym koszyczku i w donicy. Oba pojemniki wypełniłam gałązkami i przystrzygłam trawnik :) Z rana pasła się na nim owieczka Suzi :)



 

 
Jak Wam się podobają takie choinki? Teraz pora wykonać wieniec i kalendarz adwentowy :)
 
Do następnego!
 

18 komentarzy:

  1. Cudowna Choinka! Masz talent.. ja choć wydaje się to proste, myślę że nie sprostałabym zadaniu :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno by się udało! Dziękuje bardzo i zachęcam, by spróbować - nie taki diabeł straszny :)

      Usuń
  2. Uzdolniona, zorganizowana :) czego chciec wiecej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! <3 wiesz, że apetyt rośnie w miarę jedzenia :P :D

      Usuń
  3. Rewelacja !!!! Zebym ja miała choć odrobinkę takich zdolności ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu, tu wystarczą tylko chęci :* Dziękuję Ci!

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :* Czekam na efekty tego majstrowania :)

      Usuń
    2. Świetny pomysł, które daje przedsmak upragnionych świąt :)
      Muszę poprosić Mikołaja u urządzenie do kleju na gorąco... wstyd przyznać, ale nie mam...

      Usuń
    3. Dziękuję :) Mikołaj na pewno wysłucha prośby :)

      Pozdrawiam!

      Usuń
    4. Jak długo stoi taka choinka w domu nie obsypie się po kilku dniach?

      Usuń
    5. Jak długo posypie ona w domu nie obsypie się szybko

      Usuń
    6. U mnie stały ponad miesiąc. Nic się nie sypały :)

      Usuń
  5. We're a group of volunteers and opening a new scheme in our community.
    Your site offered us with valuable information to work on. You've
    done a formidable job and our entire community will be thankful to you.

    OdpowiedzUsuń
  6. Hello, yeah this article is actually nice and I have learned lot of things from it on the topic of blogging.
    thanks.

    OdpowiedzUsuń
  7. Genialne w swej prostocie :)

    OdpowiedzUsuń