środa, 29 lipca 2015

Sztuka planowania

Witam się!

 
Praca nad czasem, jest pracą nad samym sobą *


Lista- to moje drugie imię. Moi znajomi doskonale wiedzą, że listy są moim konikiem. Uwielbiam je robić! Notuję naprawdę dużo. Oprócz tradycyjnej listy zakupów jest lista rzeczy do zrobienia, lista prezentów, lista przepisów kulinarnych,  lista książek do przeczytania, rzeczy do zabrania na wyjazd, lista ulubionych blogów, lista list :) Punktowanie najważniejszych zadań do wykonania jest dla mnie niesamowicie  mobilizujące. Widzę czarno na białym ile spraw załatwiłam, ile zadań zrealizowałam. Pamięć mam bardzo dobrą, tyle, że krótką, a notowanie pozwala mi utrwalić rzeczy, o których nie chcę i nie mogę zapomnieć.


Szuka planowania Dominique Loreau musiała znaleźć się na mojej liście czytelniczej. Sięgnęłam do niej z prawdziwą przyjemnością i za pierwszym podejściem przeczytałam większą część. Książka ukazuje praktyczną stronę planowania, ale pokazuje też wpływ list na nasze życie.
 
 
 
 

Książka zawiera mnóstwo małych rad organizacyjnych, m.in. kiedy kupować prezenty świąteczne, aby uniknąć tłumów w sklepach, jak planować budżet domowy, jak sprzątać, aby wykorzystać maksymalnie swój czas. Są to uwagi oczywiste dla nas, ale jednak dające do myślenia. Z dokładnością przestudiowałam rozdział Listy doskonałej gospodyni. Oj, wiele mi brakuje :) ale od czego są listy, w końcu są skutecznym i satysfakcjonującym sposobem robienia przez siebie czegoś dla siebie i swojego wnętrza *  W myśl teorii D. Loreau


Sporządzając listę czynności do wykonania każdego dnia , nie będziesz musiała zastanawiać się nad tym, co, gdzie i kiedy masz do zrobienia, tym samym nie pozwalając, aby  -  w zależności od twojego nastroju - w domu zapanował nieporządek. *
 


Posiadać mniej, by mieć tyle, ile trzeba *

W założeniu autorki lista rzeczy, które posiadamy (a może ona mieć aż 150 stron) pozwala na zredukowanie i wyselekcjonowanie ich. Wiele rzeczy w domu jest zbędnych - piszę to z własnego doświadczenia. Jeszcze do ubiegłego roku mogłam się nazywać typowym chomikiem, który bunkruje wszystkie rzeczy, potrzebne, te mniej przydatne i zbyteczne. Mój Mąż wkroczył na teren przechowalni i skutecznie przebrnął przez tony papierów, stosy ubrań i sterty naczyń. Dzielnie dotrzymywałam Mu kroku i z przerażeniem pakowałam worki do wyrzucenia. To wielkie sprzątanie było nie tylko uprzątnięciem naszej przestrzeni, ale przede wszystkim przeorganizowaniem mojego toku myślenia.  W książce znajdziecie listę rutynowych czynności domowych do wykonania w piętnastu 15-minutowych etapach, listę czynności do wykonania raz w tygodniu / raz w miesiącu/raz w roku - wystarczy je sporządzić raz, a będą w codziennym użyciu non stop. U mnie takimi listami są: lista świątecznych zakupów Boże Narodzenie/Wielkanoc, lista corocznych badań, lista świątecznych przygotowań. Może niewiele jak na listomaniaczkę, ale u mnie sprawdzają się one idealnie. Od niedawna mam listę książek do przeczytania. W ostatnim czasie bardzo zaniedbałam moje ukochane książki, mea cupla, ale wszystko jest na najlepszej drodze, aby to naprostować.

Swoje listy pisze ręcznie, ale mam aplikację na telefonie, która pozwala mi na zapisywanie pilnych rzeczy. Polecam Wam any.Do. Jest przejrzysta i łatwa w obsłudze. I może uratować w opresji, kiedy przypomni się nam coś ważnego w ostatniej chwili, nie mamy możliwości zapisać tego na kartce papieru, a telefon mamy prawie zawsze przy sobie.
 
 
Sztuka planowania to świetny poradnik, jak zorganizować codzienność, aby znaleźć w tym całym zamieszaniu czas dla siebie. Tego z całego serca Wam życzę!
 
 
Do następnego!
 
 
* cytaty pochodzą z książki D. Loreau Sztuka planowania

43 komentarze:

  1. O może zakupie tą książkę :) ja nie jestem takim chomikiem, no może z ciuchami .. po prostu szkoda mi wyrzucić .. bo może kiedyś schudne :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam gorąco! Już mam chrapkę na kolejne książki autorstwa Loreau. Też tak miałam z ubraniami - ale teraz na bieżąco robię w szafie porządki i odkładam to, czego nie założyłam od roku. Staram się tez nie kupować tyle ubrań co wcześniej, Póki co udaje się :)

      Usuń
  2. U mnie dobrze sprawdzał się notes. Zapisywałam sobie codziennie co zrobiłam i co muszę zrobić, ale kurczę od jakiś 3 miesięcy nie wiem dlaczego zupełnie tego zaprzestałam :///
    Dobrze zorganizowany dzień to udany dzień, wychodzę z takiego założenia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez tak uważam, dlatego nie rozstaję się z listą rzeczy do zrobienia - ta jest u mnie jedną z najważniejszych. Pozdrawiam

      Usuń
  3. Jestem 😄 Masz racjż lista pomaga wiele uszereować ale ja zawszw zaczynam, a potem nie umiem się trzymać jej albo o niej zapominam...

    OdpowiedzUsuń
  4. :) wiem o czym piszesz - moją słabą stroną jest słomiany zapał, też wcześniej zaczynałam, a nie potrafiłam być konsekwentna - od dłuższego czasu udaje mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kupię tę książkę!! Zaraz robię listę co mam zrobić a trochę tego jest.

    OdpowiedzUsuń
  6. jestem maniaczka list Muszę znaleźć ta książkę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też uwielbiam listy, wszelkiego rodzaju :) Książkę polecam :)

      Usuń
  7. Good day! I simply would like to give you a huge thumbs
    up for your excellent information you have got here on this post.
    I'll be coming back to your web site for more soon.

    My website ... lasertest

    OdpowiedzUsuń
  8. Thank you very much, best wishes.

    OdpowiedzUsuń
  9. There is certainly a great deal to learn about this issue.
    I really like all the points you have made.

    My site ... lasertest

    OdpowiedzUsuń
  10. Everything is very open with a precise clarification of the challenges.

    It was truly informative. Your website is extremely helpful.

    Thanks for sharing!

    Also visit my web page: lasertest

    OdpowiedzUsuń
  11. Dopisuję do mojej listy książek do przeczytania :-)!

    OdpowiedzUsuń
  12. This post is actually a good one it helps new internet people,
    who are wishing in favor of blogging.

    OdpowiedzUsuń
  13. I am basically impressed with this blog and I
    desired to take some time to thank you in the bottom of my heart!

    OdpowiedzUsuń
  14. Stunning! You don't come by information like this simply and I
    am grateful! Maintain it-up folks!

    OdpowiedzUsuń
  15. Thanks QuickBooks for making your system much harder to make use of and rather more
    cumbersome to get paid.

    OdpowiedzUsuń
  16. Only important data is provided by this web
    site and that I am checking to it this instant! Many
    thanks guys!

    OdpowiedzUsuń
  17. I'm basically pleased with this particular website and that
    I wanted to take the time to thankyou from my heart's underside!

    OdpowiedzUsuń
  18. I just could not leave without saying thank you in the underside of
    my heart after reading this blog that is wonderful!

    OdpowiedzUsuń
  19. After scanning this great website I simply couldn't keep without saying thanks
    from the base of my heart!

    OdpowiedzUsuń
  20. I really like reading sites such as this! Causes educated and also me to feel a rewarding that is warm experience!

    Thanks so much!

    OdpowiedzUsuń
  21. I am basically satisfied with this blog and I wanted to take the time to thanks in the bottom of my heart!

    OdpowiedzUsuń
  22. I simply couldn't keep without saying thanks from
    your underside of my heart, after reading this amazing website!

    OdpowiedzUsuń
  23. I desired to make an effort expressing my gratitude towards this blog that was
    brilliant and you! Caring it!

    OdpowiedzUsuń
  24. Remarkable! Its genuinely amazing post, I have got much clear idea regarding from this article.

    OdpowiedzUsuń
  25. Breathtaking! You never come by data similar to this simply
    and I am not so ungrateful! Maintain it-up men!

    OdpowiedzUsuń
  26. I blog quite often and I really appreciate your information.
    The article has really peaked my interest. I will take a note
    of your site and keep checking for new details about once a week.
    I opted in for your Feed as well.

    OdpowiedzUsuń
  27. Hey There. I found your blog using msn. This is an extremely well written article.
    I'll make sure to bookmark it and come back to read more of your useful info.

    Thanks for the post. I will certainly comeback.

    OdpowiedzUsuń
  28. When I initially commented I clicked the "Notify me when new comments are added" checkbox
    and now each time a comment is added I get four e-mails with the same comment.
    Is there any way you can remove people from that service?
    Cheers!

    OdpowiedzUsuń
  29. Curso de direito tributário brasílio,6.

    OdpowiedzUsuń
  30. Hi there it's me, I am also visiting this web page on a regular basis, this
    web page is actually fastidious and the people are
    actually sharing good thoughts.

    OdpowiedzUsuń
  31. When some one searches for his required thing, therefore he/she desires to be available that in detail, therefore that thing is maintained
    over here.

    OdpowiedzUsuń
  32. Hi there, I enjoy reading all of your article. I wanted to write a little comment to support you.

    OdpowiedzUsuń
  33. I love what you guys are usually up too. Such
    clever work and coverage! Keep up the amazing works guys I've incorporated you guys to blogroll.

    OdpowiedzUsuń
  34. Hello, i think that i saw you visited my site so i came to “return the favor”.I am trying to find things to improve my website!I suppose its ok to use
    some of your ideas!!

    OdpowiedzUsuń
  35. Thanks in favor of sharing such a good thought, article is nice, thats why i have read it fully

    OdpowiedzUsuń
  36. naturally like your website however you have to take a look at the spelling
    on quite a few of your posts. Several of them are rife with spelling problems
    and I in finding it very troublesome to inform the truth however I
    will surely come again again.

    OdpowiedzUsuń
  37. I'm now not positive where you are getting your info, but good topic.
    I needs to spend a while finding out more or understanding more.
    Thanks for wonderful information I used to be looking for this information for my
    mission.

    OdpowiedzUsuń
  38. That is a great tip particularly to those fresh to the blogosphere.
    Brief but very accurate information… Many thanks for sharing this one.
    A must read article!

    OdpowiedzUsuń